سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی

شفق قطبی یکی از زیبا ترین پدیده های جوی کره زمین است. این پدیده باعث به وجود آمدن نور های رنگی رنگی زیبا در آسمان می شود. رقص نور های رنگی در آسمان منظره خیره کننده و چشم نوازی به وجود آورده و تماشای آن هر بیننده ای را به وجد می آورد. شفق قطبی معمولا در زمان و مکان های خاصی از کره زمین رخ می دهد و این مقاله به معرفی بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی پرداخته است. اگر شما نیز برای تماشای شفق قطبی راغب هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی کسب کنید.



در ابتدا بهتر است کمی درباره چگونگی ظهور و پیدایش پدیده شفق قطبی صحبت کنیم تا کسانی که در این باره اطلاعاتی در دست ندارند نیز، با آن آشنا شده و برای خواندن این مقاله اشتیاق لازم را داشته باشند. شفق قطبی در واقع حاصل برخورد مولکول های یونیزه شده (باردار الکتریکی مثبت یا منفی) موجود در یون ‌سپهر با ذرات خوردشیدی است. این پدیده معمولا در شب و در عرض های جغرافیایی نزدیک به دو قطب رخ می دهد. اما سوال اینجاست که این مکان ها دقیقا کجا هستند و چگونه می توان برای دیدن شفق قطبی به این اماکن سفر کرد. ادامه این مقاله منحصرا به معرفی بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی پرداخته و قصد دارد به تمام سوال هایی که ممکن است در این رابطه در ذهن کاربران و گردشگران وجود داشته باشد، پاسخ دهد. بنابراین اگر شما نیز از علاقمندان تماشای رقص نور های رنگارنگ در آسمان هستید، مطالعه مقاله بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی را از دست ندهید.



1-کانادا
در کشور پهناور کانادا اماکن زیادی وجود دارد که به دلیل نزدیکی به قطب، امکان مشاهده شفق قطبی در آن ها وجود دارد. از جمله این مکان ها می توان به شهر وایت هورس در استان یوکان، شهر یلونایف در سرزمین های شمال غربی کانادا، شهر توکتویاکتوک در قلمرو های شمال غرب کانادا، ایکوئالیت واقع در استان نوناووت، شهر چرچیل در استان مانیتوبا، شهر کوجواک در استان کبک، شهر های بنف و جاسپر در استان آلبرتا اشاره کرد. اما اگر بخواهیم معروف ترین مقصدی که گردشگران برای تماشای شفق قطبی در کانادا انتخاب می کنند را متذکر شویم، باید بگوییم شهر چرچیل، شهر های استان آلبرتا و شهر یلونایف در بین شهر های دیگر برای تماشای شفق قطبی، از محبوبیت بیشتری بین توریست ها برخوردار هستند. بنابراین در ادامه اطلاعاتی درباره هر یک از آن ها در اختیار گردشگران تور کانادا قرار می دهیم.



شهر چرچیل: چرچیل شهر کوچکی در استان مانیتوبا کانادا است. این شهر دارای مساحتی در حدود 54 کیلومتر مربع بوده و حدود 900 نفر جمعیت دارد. چرچیل یکی از بهترین مناطق قاره آمریکا شمالی است که در آن امکان تماشای شفق به زیبا ترین شکل ممکن وجود دارد. گردشگران عزیز توجه داشته باشند که در چرچیل هیچ جاده قابل ترددی وجود نداشته و برای رفتن به این منطقه باید از قطار و یا هواپیما استفاده کرد. بدین منظور شرکت وکساس تراول (Wexas Travel) یک تور هشت روزه برای تماشای شفق قطبی در این منطقه برگزار کرده و افراد می توانند با پرداخت هزینه مناسب (حدود 3900 پوند) در این تور ها شرکت کرده و از تماشای شفق شمالی لذت ببرند.



استان آلبرتا: این استان در غرب کشور کانادا واقع شده و دارای وسعتی در حدود 661848 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت این استان نیز به طور کلی در حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر می باشد. در استان آلبرتا دو مقصد برای تماشای شفق قطبی وجود دارد، یکی شهر زیبای بنف و دیگری شهر جاسپر. این دو شهر علاوه بر اینکه یکی از بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی هستند، از جاذبه های گردشگری بسیاری همچون پارک ملی بنف و پارک ملی جاسپر نیز برخوردار بوده و گردشگران می توانند سفر خوب و به یاد ماندنی را در استان آلبرتا کانادا تجربه نمایند.



شهر یلونایف: یلونایف در سرزمین های شمال غرب کانادا و در کرانه های دریاچه بزرگ گریت اسلیو (Great Slave Lake) واقع شده است. این شهر از نظر گردشگران مرکز تماشای شفق قطبی و فعالیت های این چنینی بوده و به خاطر آلودگی و عرض جغرافیایی بسیار کم، بهشت تماشای شفق قطبی به شمار می آید. گردشگران عزیز خوب است بدانید بهترین زمان سفر به یلونایف برای تماشای شفق، از اواسط ماه آگوست تا اواخر ماه آوریل می باشد.