سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشتی یونانی

جزیره کیش یکی از توریستی ترین مکان های ایران بوده که سالانه توریست های بسیاری را از سراسردنیا به این منطقه می کشاند. این جزیره سواحل بسیار زیبا و چشم نوازی دارد که وجود برخی از جاذبه ها در کنار آن، جذابیت های آن را دوچندان نموده است. یکی از جاذبه های بی همتای جزیره که جایگاه ویژه ای نزد گردشگران تور ترکیه ارزان دارد، کشتی یونانی می باشد. برای آشنایی با شاخص ترین جاذبه جزیره کیش در ادامه ما را همراهی نمایید تور لحظه آخری کیش 


کشتی یونانی در حوالی روستای باغو، در چهارم مرداد ماه سال 1345 به گل نشست، هیچ گاه دلیل اصلی این رویداد کشف نشد و علی رغم بررسی های متوالی همچنان علت آن در هاله ای از ابهام می باشد. کشتی نام برده شده در طول تاریخ، صاحبان گوناگونی از کشورهای مختلف داشته و از همین رو اسم های گوناگونی بر آن نهاده شده است که اسامی آن ها عبارت اند از: امپایر ترومپت، نچرالیست، کوروش پارسی و همدان که در ادامه به توضیحات مفصل در رابطه با این نام ها می پردازیم. لازم به ذکر است که بگوییم در زمانی که این کشتی در جزیره کیش به گل نشست کولا اف نام داشته است.
تاریخچه کشتی یونانی
در سال 1322 یک شرکت کشتی سازی اسکاتلندی به نام ویلیام همیلتون و شرکاء تصمیم به ساخت یک کشتی باربری به نام "امپایر ترومپت" گرفتند. بعد از تکمیل مراحل ساخت این کشتی، وزارت حمل و نقل جنگ بریتانیا برای خرید آن تمایل نشان داد و در ماه فروردین سال 1322 آن را خریداری نمود و در اختیار شرکت "کشتی بخار لاریناگا" قرار داد. کشتی امپایر ترومپت به مدت دو سال در اختیار این شرکت بود و بخش مهمی از فعالیت های باربری آن ها به واسطه این کشتی انجام می شد. در سال 1324 کشتی به شرکت T&G واگذار گشت اما پس از گذشت یک سال شرکت "بخار شرانت" کشتی امپایر ترومپت را خریداری کرد تا در مسیر فعالیت های باربری خود، آن را به کار گیرد، این شرکت مدیریت کشتی را به صاحب پیشین آن (شرکت T&G) سپرد و نام کشتی را به نچرالیست تغییر داد تور کیش لحظه آخری

• خرید کشتی به وسیله شرکت های ایرانی
در سال 1338 یک شرکت ایرانی به نام لوید اند کو خرمشهر کشتی نچرالیست را خریداری کرد و ضمن اینکه مدیریت آن را به شرکت بی اشوورث و شرکا سپرد، نام آن را کوروش ایرانی نهاد و در مدت 6 سال با این نام فعالیت خود را در آب های خلیج فارس آغاز نمود.
خطوط کشتیرانی ایران در سال 1342 این کشتی را خریداری کرد و آن را همدان نامید. یک سال بعد دو فرد یونانی به نام های فرانگولیس و کلیافز به قصد فعالیت در مسیر ایران – یونان، کشتی را خریداری کردند و نام کوالا اف را بر آن نهادند. درست در همان سال 1343 کشتی در مسیر ایران به یونان در حال حمل نفت بود که به یک باره در کنار ساحل آرام گرفت. نام کشتی یونانی به این دلیل به آن اطلاق گشته که در زمان رخداد این اتفاق، کشتی در مالکیت یونانی ها بوده است تور چارتر کیش .