سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هند

سفر به کشور هند بدون تردید یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین سفر های هر گردشگر تور هند خواهد بود. از زمان های دور نیز روایت است پس از بازدید از این کشور افسانه ای همگان بر این باور بودند که هند کشوری شگفت انگیز است و تا مدت های زیادی از خاطرات سفر خود را به این کشور برای همسایگان و آشنایان خود تعریف می کردند. 
کشور هند سرزمینی فوق العاده زیباست که تلفیقی از مدرنیته و سنت در بافت شهری، نوع رفتار و برخورد مردمان، غذا و ... می باشد. پایتخت این کشور دهلی نو نام دارد که جزو ده کشور پهناور دنیا و دومین کشور پرجمعیت جهان به شمار می رود. این کشور با توجه به قدمت چند صد ساله ای که دارد از منابع غنی و سرمایه های ملی خوبی برخوردار است اما آن طور که باید نتوانستند بهترین استفاده و استخراج را از این کشور داشته باشند زیرا که سالیان زیادی زیر سلطه ی استعمارگر انگلیس بودند. بخش هایی که می تواند برای گردشگران تور هند جذاب باشد اماکن تفریحی، مساجد و معابد متعددی می باشد که برخی از آن ها بسیار مجلل و با شکوه طراحی و ساخته شده اند ، همچنین خرج زیادی برای این اماکن مقدس متقبل شده اند زیرا که مردمان هند بسیار معتقد بر باورها و خدایان خود هستند و به مراسم ها و رسوم سنتی خود ارزش زیادی قائل هستند. تماشای مردم هند در حین اجرای سنت ها همیشه و همیشه برای گردشگران تور هند جالب به نظر رسیده است. 


ایروان کجاست؟

شهر ایروان پایتخت ارمنستان یکی از سه شهر با اهمیت و مهم قفقاز جنوبی به حساب می آید که در بین ارمنیان موجود در سرتا سر دنیا محبوب است و در هرجای دنیا که باشند برای عید پاک سعی می کنند در تور ایروان حضور داشته باشند. 
گردشگران تور ایروان جالب است بدانند شهرایروان با تاریخ بیشتر از 2700 سال قدمت در دامنه ی رشته کوه های آرارات و بر کرانه رود هرازدان قرار گرفته است.ایروان از سال 1930 که در زمان حکومت اورارتو و قلعه اربونی بود تا به امروز تغییرات چشمگیری کرده است تا به این بافت شهری در آمده است. 
ایروان این شهر کوچک طی این سال ها با ظلم زیادی روبه رو شده است با توجه به موقعیت جغرافیایی آن چندین بار محل جنگ و نبرد پارس ها ، امپراطوران روس و عثمانی ها قرار گرفته است . از این جنگ ها و نبرد های پی در پی چیزی جز ویرانی و کشت و کشتار مردمان ارامنه نصیب ایروان نشد که در قرن هفدهم با بروز زلزله شدید این شهر کوچک به خاک نشست. 


آب و هوای باتومی

میانگین دمای سالانه کشور باتومی تقریبا 15 درجه سانتی گراد است. ژانویه (دی-بهمن) با میانگین دمای 6 درجه سانتی گراد سردترین ماه و آگوست (مرداد-شهریور) با میانگین دمای 23 درجه سانتی گراد گرم ترین ماه در این شهر هستند. 
کم ترین و بیشترین دمای ثبت شده در تور باتومی به ترتیب برابر با منفی 10 درجه سانتی گراد و 41 درجه سانتی گراد بوده اند. ساعات آفتابی باتومی در طول سال برابر با 1958 ساعت است. آب و هوای تور باتومی به شدت تحت تاثیر جریان های دریا به خشکی دریای سیاه و تاثیرات وابسته به تپه ها و کوهستان های نزدیک به آن بوده و از این رو، تقریبا در تمام طول سال با بارش های چشمگیر مواجه است. 
بر همین اساس، باتومی پر بارش ترین شهر در گرجستان و منطقه کوه های قفقاز محسوب می شود. باتومی شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و در کشور گرجستان است و در جنوب غربی گرجستان و در ساحل دریای سیاه واقع شده است و از طریق این بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره ها انجام می دهد.


مالزی

چندین کشور در قاره اروپا وجود دارد که برای جذب گردشگر به یکدیگر در رقابتی تنگا تنگ قرار دارند. امروزه کشور مالزی ، این سرزمین افسانه ای و کهن توانسته گردشگران تور مالزی زیادی را با بالا بردن کیفیت هتل ها، اماکن تفریحی، جاذبه های گردشگری و ... جذب کند. کشور مالزی در قسمت جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و پایتخت آن شهر زیبا و توریستی کوالالامپور می باشد. 
از شهرهای مهم این کشور که توانسته گردشگران تور مالزی را به خود جذب کند جوهور، ملاکا، پنانگ و کوالالامپور می باشد. این کشور به دلیل این که مسلمانان زیادی دارد و غذاهایی از گوشت حلال طبخ می شود در بین ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته علاوه بر گردشگران تور مالزی ، افراد زیادی از کشورهای همسایه برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند چون به نسبت کشورهای دیگر هم هزینه کمتری دارد و هم دانشگاه های معتبری که در سطح جهان شناخته شده هستند ، وجود دارند. 


ارمنستان

ارمنستان، با نام رسمی جمهوری ارمنستان و در محل قفقاز جنوبی واقع گردیده و پایتخت آن ایروان است. همسایگان ارمنستان در غرب ترکیه، در شمال گرجستان، در شرق جمهوری آذربایجان، و در جنوب ایران و جمهوری خودگردان نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) می‌باشند. 
از جاذبه هایی که در تور ارمنستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد می توان به معبد گارنی، شهر جرموک، شهر اشتاراک و ... اشاره کرد. 
بزرگ‌ترین دریاچه این کشور دریاچه سوان است که آب شیرین دارد. دین رسمی ارمنستان مسیحی ارمنی و زبان رسمی این کشور نیز ارمنی‌است گرچه زبان روسی نیز در این کشور رواج دارد. کشور ارمنستان در بین کشورهای خاورمیانه از نظر دانشگاه های معتبر، کتاب خانه های مجهز و مراکز آموزشی بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، به گونه ای که از کشورهای همسایه برای ادامه تحصیل به ارمنستان سفر می کنند. البته گردشگران تور ارمنستان برای گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز به این کشور سفر می کنند. شما مسافرین تور ارمنستان جالب است بدانید مساحت کلی این کشور 29900 کیلومترمربع است که نشان دهنده ی کوچک بودن این کشور استتور